Hundemassage

Massage til hunde? – Din hund kan have brug for massage for at fjerne smerter og spændinger.

Veterinærsygeplejerske Lone Kristensen er uddannet og eksamineret hundemassør.

Der er mange årsager til, at hunde kan få glæde af massage. Det er en behandlingsform, som kan bruges selvstændigt, men er også en vigtig del i genoptræning, fysioterapi og kiropraktik. Du kan booke en tid her.

Hundemassage er behandling af hele kroppen

Massage til hunde påvirker hele kroppen – lige fra muskulatur og kredsløb til immunsystemet og nervesystemet. Selv mave-tarm systemet og hormonsystemet påvirkes.

Massage løsner og blødgør muskler, væv og sener. Det vedligeholder musklernes elasticitet, og det forebygger arvæv og stive led. Massage fremmer også cellernes heling efter operationer, skader og over- eller fejlbelastning.

Øg blodcirkulationen med hundemassage

Ved massage øges og forbedres blodcirkulationen, og derved bringes ilt og næringsstoffer bedre ud til celler, væv og indre organer. Ophobede affaldsstoffer i muskler og bindevæv fjernes og nedbrydes.

Hundemassage anvendes ved spændinger og smerter i muskulatur og led. Det kan være smertelindrende ved blandt andet:

• Slidgigt
  • Hofteledsdysplasi
  • Albueledsdysplasi
  • Spondylose
  • Andre smerter i ryggen og bevægeapparatet

Massage kan give en bedre livskvalitet hos ældre hunde, da det lindrer smerter og øger bevægelsesfriheden.

Er massage ikke den rigtige behandlingsform? Så kan kiropraktisk behandling hos hunde måske være en mulighed.

Minimer risikoen for skader

Sports, konkurrence- og brugshunde kan have gavn af hundemassage for at holde en bedre fysisk form og minimere risikoen for skade. Massage til hunde kan også give en hurtigere restituering efter træning. Når massagen gives regelmæssigt, kan det fremmende hundens præstation, idet kroppen fungere optimalt.

Mange katte nyder også godt af massage. Det kan hjælpe med at mindske stress, uro og ubehag. Ligesom ved massage til hunde, kan det virke lindrende ved muskelspændinger, gigt og smerter. Kontakt os gerne på telefon eller mail for at høre mere om pris for hundemassage eller kattemassage.

Om veterinærsygeplejerske Lone Kristensen

Veterinærsygeplejerske Lone Kristensen er uddannet Dyrlægeeksamineret hundemassør med fokus i fysioterapeutiske teknikker. Ud over teknikker inden for hundemassage arbejder Lone også med:

• Triggerpunkt terapi
  • Akupressur
  • Stretching
  • Fascierelease
  • Ganganalyse
  • Laserterapi
  • Genoptræning

Vi står altid til rådighed for dyreejere i hele Vejle og omegn.